Ik heb een thema! En nu een...verhaal
- 1 jan 2016
- 1 minuten om te lezen

Mijn thema had ik al redelijk snel vastgelegd. Ik had voornamelijk moeite met het verstaanbaar over te brengen. Mijn onderwerp gaat over mentale blokkades wat vervolgens een effect heeft op het dagelijkse leven, namelijk de burn out. Het is een thema dat voortgevloeid is uit mijn persoonlijk leven en zoals ze vaak zeggen de zwaarste momenten zijn de meest inspiratievolle.
Vanaf dit punt heb ik me geinformeerd over de burn-out via het internet en mijn zuster dokter.
Wat is een burn-out?
Wanneer er iemand stresst, start ons lichaam een natuurlijke reactie waardoor we snel en alert reageren op gevaar. We beginnenn sneller te ademen, de spieren spannen zich op, er komt adrenaline in ons bloed. Dit is een overlevingsmechanisme die in actie treed wanneer we bijvoorbeeld oog in oog staan met een haai. Gelukkig is een niet alledaags gebeuren dat we oog in oog staan met een haai die klaar staat om achter je aan te komen. Dus zo'n soort stress komen we zeker en vast in ons dagelijks leven niet zo vaak meer tegen. Stress is eigelijk niet zo slecht, door stress schiet je in gang door nachtjes door te doen recht voor een grote deadline of presentatie. Maar teveel van stress is niet goed. Het wordt een last dat je 24/7 met je meedraagt. Je gaat ermee slapen en wordt ermee wakker. Door de langdurige periode van stress geraak je uitgeput waardoor gewone dingen zoals zelfs de hond eten teveel wordt.Je voelt je als persoon uitgebrand.
Dus..ik heb nu een duidelijk vertrekpunt, nu op naar een verhaal!















Opmerkingen